torsdag 12 mars 2009

Att le eller inte le

Det finns hopp! Krokusen blommar och jag ler igen.
Senast jag log var när jag såg en teckning där två apor sitter och läser i varsin tidning. Plötsligt säger den ena apan till den andra. "Det är lite läskigt det här att vi på avstånd är släkt med den kristna högern i USA"
Men jag log inte när jag gick från revisorn idag. Han ska hjälpa mig deklarera mitt extraknäck i den egna enskilda firman. "Du får ju räkna med 80 procent i skatt på allt du tjänar" sa han. Då är det lätt att hålla sig för skratt. Han rådde mig att bilda aktiebolag - som Göran Persson. Då har man i juridisk mening inga inkomster - och inte heller så mycket skatter - förrän man tar ut pengarna.
Jag är ingen skatteflyktare på något sätt, men när man får behålla en tjuga av varje hundralapp då har man passerat gränsen för beskattning.

Inga kommentarer: