måndag 2 mars 2009

Papper, papper

Idag har vi fått änkepension, ansökt om bostadstillägg och ansökt om jämkning och kopierat registerutdrag av släktutredning, varit på banken och fått kopior och lite till.
Ja herregud vad mycket papper det är. Det är alltså min mor som jag hjälpt detta med.
Tillbaka i min gamla barndomsstad blir det en del märkliga upplevelser.
Idag åkte jag till frisören. Frisören är en gammmal vän med brorsan och jag fanns med i periferin. Jag tänkte jag skulle testa om han kände igen mig. Gick in i hans frisersalong, log lite och frågade om han hade någon tid idag. Jag såg att han rynkade pannan när han sa " Nej, finns inget idag". "Okej, det får bli en annan gång" sa jag och gick ut. När jag kommit tio meter ut hörde jag hur dörren slets upp och han skrek "Anders!"och sprang ut. Då hade polletten trillat ner. Sedan kramade vi om varandra och jag fick en tid imorgon. Under hela processen satt en kund med kladdigt hår och väntade på honom. Det var roligt.

Inga kommentarer: